Powered By Blogger

Khamis, 11 Jun 2009

jOm buaT amalan SunaT


"Sesiapa yang memusuhi kekasihku(wali Ku),maka Aku ishtiharkan perang terhadapnya.Tidak ada satu perbuatan mendekatkan diri(taqarrab) kepada Aku oleh hamba-Ku yang lebih Aku cintai selain kewajipan-kewajipan yang Aku fardhukan atasnya.HambaKu akan terus beramal menghampiri diri kepadaKu dengan melakukan amalan-amalan sunat sehingga Aku mencintainya.Apabila Aku sudah mencintainya maka Aku (menjadikan)pendengarannya yang dengannya dia mendengar,penglihatannya dia melihat,tangannya yang dengannya dia memukul dan kakinya yang dengannya dia berjalan.Jika dia memohon sesuatu dari Aku nescaya Aku berikannya dan Jika dia memohon perlindungan Aku (Dari sesuatu) nescaya Aku akan melindunginya.Aku tidak pernah ragu dari sesuatu yang Aku lakukan seperti Aku ragu(hendak mengambil hambaKu yang mukmin,dimana dia membenci maut sedang Aku tidak suka menyakitinya.
(Hadis Qudsi oleh Al-Bukhari)
Wallahuallam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan